Theme Skins

Main color:
Text color:
Head color:
Background color:
Background image:

Salgs- & leveringsbetingelser

 

Vigtigt angående din fortrydelsesret

 

Vær opmærksom på, at din 14 dages fortrydelsesret ikke gælder ved kundetilpassede produkter, som de fleste af produkterne på upps.dk er.

 

Se punktet: ”Fortrydelsesret” i dette dokument.

 

Se forbrugeraftaleloven § 18, stk. 4.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Oplysninger om upps.dk

 

Printfactory A/S 

Livøvej 9 

DK-8800 Viborg 

Danmark 

Telefon: +45 87255360 

E-mail: ohp@upps.dk 

CVR-nr.: 19641384 

Bank: Jyske Bank 

Reg.: 7831 

Kontonr.: 1286377

 

 

 

Når du afgiver bestilling, accepterer du de generelle nedenstående handelsbetingelser gældende for Upps.dk

 

Bestilling 

Alle priser vises i DKK, og er inklusiv moms ex. fragt og gebyrer. 

Når du bestiller produkter på  www.upps.dk, skal du være opmærksom på, at aftalen ikke anses for endelig indgået, før du modtager en ordrebekræftelse fra upps.dk. Ordrebekræftelsen bliver sendt til den angivne e-mail adresse. 

Du skal være fyldt 18 år for at handle på upps.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. 

Betaling 

Du har følgende muligheder for betaling: 

1. Betalingskort (debit- og kreditkort):

Vi modtager følgende kort: Dankort, VISA/Dankort, Visa-electron, Mastercard, VISA og JBC. 

Sikkerhed 

Betales der med betalingskort eller e-dankort, er du altid sikret mod misbrug. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 DDK, hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypteret (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken upps.dk eller andre har mulighed for at læse oplysningerne. 

Ved standardvarer, som wallstickers og tapet, trækkes beløbet, når varerne sendes fra upps.dk 

Ved kundetilpassede produkter,  trækkes beløbet, når produktionen eller designet startes. 

Send aldrig penge til upps.dk pr. brev. Vi kan ikke påtage os ansvaret for evt. bortkomne kontanter, checks, frimærker eller andet sendt til upps.dk pr. brev. 

Levering 

Den normale leveringstid for produkter på upps.dk,  er ca. 10 arbejdsdage.  For Wallstickers er leveringstiden 1 til 5 arbejdsdage.

Ønskes den præcise dato kan upps.dk kontaktes telefonisk på 87 25 53 60 eller på mail,  ohp@upps.dk

Ved billeder mindre end 110 x 160 cm kan man vælge mellem GLS eller Post Danmark til udbringning. Ved billeder større end 110 x 160 cm sker forsendelsen med Danske Fragtmænd A/S. 

Ønskes levering til udlandet, vil der blive opkrævet en ekstra leveringspris, svarende til den øgede forsendelsesudgift for upps.dk. Du vil altid blive oplyst denne pris inden vi starter produktionen af det bestilte produkt, og du har selvfølgelig mulighed for at lade handlen gå tilbage, hvis du på baggrund af forsendelsesprisen ikke ønsker, at gennemfører ordren. 

Forsinkelser 

Indtræffer forsinkelser, er bestilleren kun berettiget til at ophæve aftalen, såfremt han samtidig med aftalens indgåelse har præciseret betydningen af, at levering sker på nøjagtig bestemt tid, og at han af upps.dk, har fået tilkendegivelse om at dette kan overholdes. 

Fortrydelsesret 

Du har ret til at fortryde dit køb. Ved bestilling af wallstickers gælder forbrugeraftalelovens §18 hvilket giver dig 14 dages fuld returret.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du modtager varen. 

Produktgrupperne  på upps.dk,  der alle bliver specialfremstillet, er der lovmæssigt kun fortrydelsesret på indtil produktionen påbegyndes. 

Forbrugeraftaleloven §18, Stk. 4. 

Såfremt aftalen vedrører fjernsalg af en ikke finansiel tjenesteydelse eller en vare, som skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, gælder fortrydelsesretten kun, indtil udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen begynder, når forbrugeren forinden har givet sit samtykke til, at den erhvervsdrivende kunne begynde udførelsen m.v. inden fortrydelsesfristens udløb. Denne begrænsning i fortrydelsesretten gælder dog ikke, hvis den pågældende aftale vedrører løbende levering og er indgået under eller i forbindelse med den erhvervsdrivendes telefoniske henvendelse til forbrugeren uden dennes forudgående anmodning. 

Fortrydelsesretten kan ikke benyttes, hvis det udelukkende sker for at skade upps.dk 

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. 

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Returnering 

Returvarer skal vedlægges kopi af originalfaktura samt oplysninger om, hvorvidt du ønsker varen byttet, eller om du ønsker pengene retur. I tilfælde af, at du ønsker pengene retur, skal vi også bruge registrerings- og kontonummer (IKKE kortnummer) på den konto, som pengene skal overføres til. 

Returvarer håndteres i den rækkefølge, vi modtager dem. Har du ikke hørt fra os inden 5 arbejdsdage efter indsendelse af returvaren, bedes du venligst kontakte os. 

Ved returnering af varer, betaler du selv for forsendelsen. 

Returvarer skal pakkes forsvarlig ind. Beskadigede returvarer, der modtages af upps.dk, byttes eller refunderes ikke, hvis skaden er sket på grund af fejlagtig eller mangelfuld indpakning ved returneringen.

 

Bemærk: Returvarer sendt pr. efterkrav modtages ikke. 

Reklamation 

Efter købeloven gives der reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået i op til 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. 

Du kan som forbruger kræve omlevering af varen, såfremt reklamationen er berettiget, og omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for upps.dk, eller på anden måde er umulig. 

Indlevering af eget motiv 

Hvis du ønsker, at få produceret et motiv leveret af dig, er det dit eget ansvar, at have den nødvendige tilladelse til reproduktion af det leverede materiale. upps.dk har intet ansvar for manglende hjemmel til reproduktion, mangfoldiggørelse eller udgivelser af skrift, tegninger, mønstre, illustrationer, tekster, varemærker, andre forretningskendetegn og øvrigt vareudstyr herunder formgivning eller andet, der kan være underkastet tredjemands rettigheder. Pådrager upps.dk  sig ansvar overfor tredjemand i anledning af din manglende hjemmel, til udnyttelse af tredjemands tilkommende rettigheder, holder du upps.dk skadesløs for et sådan ansvar. 

Upps.dk forbeholder sig retten til ikke, at producere dine motiver såfremt upps.dk er i tvivl, om det strider mod lovgivning, eller kan virke stødende for nogen. 

upps.dk forbeholder sig retten til ikke at producere dine egne motiver såfremt, det af upps.dk vurderes, til at være i for dårlig kvalitet. 

Indleveret materiale vil ikke blive set af andre end medarbejdere hos upps.dk og evt. underleverandører, til upps.dk, uden dit samtykke. 

Ophavsret 

Indholdet af denne hjemmeside er ophavsretslig beskyttet, og tilhører Printfactory A/S  eller virksomhedens tilknyttede fotografer, designere og kunstnere. 

Hele eller dele af billeder på hjemmesiden må ikke bruges uden upps.dk’s tilladelse. 

Billeder leveret af upps.dk.dk må ikke reproduceres, og må ikke bruges i reklamesammenhæng uden upps.dk’s tilladelse. 

Gavekort 

Vi tillader ikke køb af et gavekort med et gavekort. Hvis man alligevel gør dette vil vi annullere købet og informere kunden om dette. 

Persondatapolitik

(Hvad gør vi med dine personlige oplysninger? 

For at du kan indgå aftale med os på upps.dk har vi brug for følgende oplysninger:

 

• Navn

• Adresse

• Telefonnummer

• E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos upps.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Den dataansvarlige på upps.dk er Ole Højgaard. 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Oplysninger afgivet til upps.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Som registreret hos upps.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til upps.dk via e-mail ohp@upps.dk

Cookies 

På upps.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. 

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. 

Logstatistik 

Vi bruger en logstatistik på upps.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. 

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere upps.dk.  

 

Gældende fra 2013